Selamat Membaca :)

Selamat Membaca :)

Sunday 13 November 2011

Aliya Syafika

Episode 4:
“Lia, abang nak Lia tahu yang abang sayang Lia.. Lia cukup sempurna bagi abang. Lia selalu bahagiakan abang, tenangkan abang. Terima kasih sebab terima abang. Setiap hari abang fikirkan Lia, berangan kahwin dengan Lia. Abang nak Lia jadi ummi kepada anak-anak abang..”
Titis air mata jatuh di pipi Aliya. Tersentuh membaca nota kecil yang termuat dalam kotak kecil pemberian Najib. Ukiran kaca 2 ekor angsa yang memegang sebutir hati berwarna merah betul-betul menyayukan hatinya.
“Waah…cantikla. Sayang betul Najib dekat kau ya?” Kartina seakan menyeka airmata Aliya.
“Hurm…Mesti lah..”
“Jadi apa rancangan korang lepas ni?”
“Lepas habis belajar dia kata nak cari kerja, lepas tu baru boleh lamar aku.”
“Untungnya kau…”
“Tapi lambat lagilah Tina..”
“Eh, tak sabar nampak? Sekarang ni, tugas kau berdoa je banyak-banyak. Ada jodoh tak ke mana.”
“Ye, aku tahu la yang tu...”
“Erm, kau doa apa ya untuk dia? Jeleslah tengok korang bahagia je..”
“Aku doa macam Nabi ajarlah. Doa macam dalam doa Istikhoroh tu, bezanya, aku sebut nama dia. Tu je..”

“Najib doakan kau tak?”
“Eh, takkanlah tak kot.. Kalau dia sayang aku, takkanlah dia lupakan aku dalam doa dia kan?”
“Hurm.. Kau pernah tanya dia?”
“Tak pernah pulak sebab aku yakin. Lagipun cuba kau baca apa dia tulis ni. “
“Setakat ayat macam ni, semua orang pun boleh karang Lia.”
“Cakaplah apa-apa pun Tina, yang penting aku percayakan dia. Dah, full stop ok?”
Kartina beredar, membiarkan Aliya mengelamun.

No comments:

Post a Comment